onsdag 28 oktober 2009

Goda gamla vänner

I dag har jag fått besök av min gamla vän Dagen Efter. Hr Efter har dock varit på ett ganska bra humör för en gångs skull, och inte alls visat den vresiga och vrånga sida som han annars brukar plocka fram allt oftare nu för tiden. Hoppas att han bibehåller det goda humöret över Londonhelgen. Men det är kanske att hoppas på för mycket - han är jävligt nyckfyll och har ett elakt temperament om han vaknar på fel sida. Då kan hans ilska sitta i under flera dagar.

I går var jag och Hannes på min gamla vän Orvars och hade lite brotherly bonding över några 19-kroners. Jag fick chansen att presentera alla de klassiska Orvarskaraktärerna. När vi kom dit var bara skägghippien med träskor där, men jag kunde redan då lova Hannes att både lusekoftbibliotekarien och fransmannen skulle dyka upp. Mycket riktigt, efter någon timme kom båda två i en inte särskilt strid ström. Hannes gjorde stora ögon som sa "Hur kunde du veta?".

Det, Hannes, är sådant man vet på sin elfte termin med kårleg.

Det är verkligen skönt att kunna njuta frukterna av studentlivet, men ha lön som en riktig människa. Nu har jag visserligen inte tid att hänga på Orvars lika mycket som förut, men det gör det extra fint när jag väl kommer dit.

Som det sig bör rundades kvällen av på Palermo eftersom att de har öppet till tre. Jag var extremt sugen på mat när jag gick hem, men nattamatsutbudet på väg hem till mig är löjligt klent på tisdagar. Ge mig en nattöppen mack i västra delen av staden.

Nu ska jag börja fundera på att överväga att eventuellt inleda tankeprocessen om vad jag ska ha med mig till England.

1 kommentar:

Hannes sa...

Jag bor vid statoil.