söndag 4 oktober 2009

I efterdyningarna av helgens nimbus

Eftersom att kanelbullen firar hundra år idag har jag ätit minst en bulle. Jag har också ätit pizza och godis, så hälsosam har jag inte varit. Men jag har inte vågat röra Eshs tårta idag, för den börjar se smått redo ut för aktiv dödshjälp nu.

Igår var jag och Sara på bio. Vi såg en film i vilken Amelie från Montmatre bodde hos en gubbe på franska landsbygden och bröt mot diverse normer samt tillverkade hattar. Sen var det en bilolycka och sen flyttade hon till Paris och blev designer. Den var bra.

Efter bion gick vi till den föredömliga puben Pipes of Scotland och åt hamburgare. Jag unnade mig faktiskt några Stella Artois, eftersom att det här verkar vara enda stället i Sverige som erbjuder Stella på fat. Det var så gott att det inte var vettigt, som mormor brukar säga. Ett förjävla bra ställe det där.

Idag har jag lärt mig ett nytt ord. Nimbus. Det var min idol Horace Engdahl som droppade det ordet i en intervju i DN. Horace är bäst.

Nu ska jag fortsätta tröstäta plock eftersom att Sara har åkt hem. Fast hon kommer tillbaka redan på tisdag. Vilken underbar flickvän, va!?

I morgon är det måndag. Det känns faktiskt skönt för en gångs skull.

Inga kommentarer: