måndag 12 oktober 2009

One down, four to go

Även om jag trivs på jobbet så är en måndag är en måndag är en måndag. Jag lyckas alltid fucka upp dygnsrytmen på helgerna, och inte blev det bättre av att jag knappt rörde mig ur fläcken före klockan fyra på eftermiddagen igår. Jag hade lovat att laga söndagsstek, men istället fick Sara göra allt själv. Inklusive att gå och handla. Skärpning, Kolo.

Inte för att hon var dålig på söndagsstek - tvärtom, det var mycket gott och härligt höstskt.

Varför var jag då så himla trött? Anledningen stavas nation, för första gången sedan typ juli. Det här är nog min längsta nationsflykt sedan jag köpte mitt första kårleg. Tur att Hannes har varit här och druckit upp min ölkvot. Och Karls. Och Dennis. Och Josefins. Och Ellas.

Det var en trevlig kväll med italienskt smörgåsbord och gott samkväm med Sara, Esh, Karl, Björn och Elin och senare också Clemens kollade vi på första halvlek mellan Sverige och Bendtner hemma i lägenheten. Jag hävdade bestämt att Nicklas skulle föra de röda till seger, och på så sätt sätta sista spiken i Henke Larssons landslagskista.

Nej, Paris den 17/5 2006 kommer jag aldrig glömma. Aldrig förlåta. Jävla Henke.

I halvtid rusade vi så gott som mangrant ner till Vdala, tog stämpel för att undvika ännu ett köintermezzo och ramlade in på Palermo på andra sidan gatan. Där såg vi Bendtner avgöra med sin underbara assist och sedan jojoade vi tillbaka in på Vdala. Där träffade vi bland annat Hannes och hans nyfunna vänner och lady-vänner. De var som studenter är mest, skräniga och berusade, medan jag var som storebröder är mest: jobbig.

Jag, Sara och Karl bröt upp innan stängningsdags och styrde kosan hemåt sedan jag, som den högstadiekille jag är, på ett extremt moget sätt ryckt mössan av Hannes huvud många gånger. Det var kul.

Söndagens höjdpunkter var söndagssteken, glassen till efterrätt och Sällskapsresan på fina Canal+SF. Resten av dagen kan sammanfattas med illamående.

I morse sa jag hejdå till Sara på stationen, så det var ett mindre muntert sätt att börja veckan. Jag fick också ta mitt första föräldrasamtal. Men lektionerna gick bra, och jag bjöd dessutom tyskaeleverna på klubbor eftersom att de var så duktiga (nåja) på charader i fredags, så att jag blev Mr Populär 2009. Mutor stärker självkänslan är alltså dagens lärdom.

2 kommentarer:

Sara sa...

ja fy fan vad omogen du var när du ryckte av hannes mössan. sjukt jobbig. hur gammal är du egentligen?
väx upp!

Joel sa...

Inte okej.