fredag 16 oktober 2009

Gott inflytande

För första gången har jag börjat följa tävlingshetsen i Idol. Jag har tittat från de första bondkomiska auditionerna ändå fram till förra veckans fredagsfinal, och det har till och med gått så långt att jag har varit inne och läst både på deltagarnas och jurymedlemmarnas bloggar. Nu funderar jag dessutom på att köpa biljetter till finalen i Gloden. Det trodde jag inte direkt att jag skulle göra för ett år sedan.

Samtidigt har Sara sannolikt sett fler Arsenalmatcher i år än vad jag tror att hon räknade med för ett år sedan. Numera händer det att hon tittar på matcher när jag inte ens är med. Ryktet säger att hon tidigare i höstas sågs vid sportbaren The Champ i Linköping i samband med Arsenal-West Bromwich i Ligacupen - bara för att snopet vända hemåt när hon upptäckte att matchen inte tv-sändes.

Okej, det där sista behöver inte nödvändigtvis vara sant. Inte det där med Globenbiljetter heller för den delen.

Jag tycker dock att det är fint när man kan ta del av varandras intressen, och för att manifestera detta kommer jag att liveblogga från kvällens fredagsfinal i Idol. Så häng med!

Jag räknar naturligtvis med att Sara gör detsamma under Arsenal-Birmingham i morgon.