måndag 2 november 2009

Den råa vardagen

Jag hade relativt spikade planer på att ta tidiga bussen i morse. Men då jag insåg att det här med att planera lektioner är våldsamt överskattat fann jag mig sovandes en timme till, utan det minsta dåliga samvete. Jag börjar faktiskt inte förrän nio på måndagar, jag hade bara tänkt vara överambitiös. Jag kom alltså inte ens för sent.

Men det var segt idag. Var inte alls på hugget under dagens lektioner utan lajade mest omkring. Tur att det bara rörde sig om tre stycken och att barnen skötte sig ganska bra.

Jag har känt av halsen lite smått under dagen och småhostat lite. Jag hoppas verkligen inte att jag har dragit på mig svinet där borta i England. Risken finns tyvärr, för Hedemora ringde just och sa att han var däckad i feber. Jag orkar verkligen inte bli sjuk igen, det vore så fruktansvärt jobbigt.

Men man måste vara lite positiv också. Det kan ju mycket väl vara inbillning, och jag har ju min halsbränna som har spökat ett tag nu. Den lär ju inte ha förbättrats av det osunda levernet i London, så det är kanske den som känns i halsen. Dessutom är det bara sex måndagar kvar till jullovet. Det är positivt.

Inga kommentarer: