måndag 16 november 2009

Någon har kräkts över Uppsala

Jag hade ju en mindre plan om att jobba idag, men jag kände under gårdagen att jag inte riktigt pallade det. Så det blev ännu en dag i långtråkighetens tecken. Samtidigt är det skönt att få ta det lite lugnt och fortsätta friskna till.

Annars har jag ett nytt projekt på gång nu.

Många stora idéer har fötts i drömmar. Vi har till exempel Sir Paul McCartneys låt Yesterday som kom till honom i sömnen. Eller artisten Drömhus, vars hela existens beror på ordet dröm. Annars skulle hon ju bara heta Hus, och det är inget vidare artistnamn om ni frågar mig. Nej, drömmar är nog bara av godo.

Mitt senaste infall på det där Internet är till stor del orsakad av en dröm. I drömmen fick jag en propå om att jag var tvungen att registrera King Kolo på Twitter för att ingen annan skulle ta det, och då givetvis också börja twittra. När jag vaknade slog jag dock bort drömmen, och tänkte att det där är ingenting för mig.

Dagarna gick, och drömmen vägrade släppa taget om mig. Skulle jag kanske ge mig på det där ändå? Och till slut, sent igår kväll, reggade jag mig. Naturligtvis var King Kolo redan snott, så jag fick anpassa mig lite. Nu finns jag alltså på Twitter. Får se hur länge det är roligt.

Man måste göra någonting för att stå ut i novemberspyan.

Inga kommentarer: