måndag 16 november 2009

I need you like Ben Affleck needs acting school

I en zappning runt 40+-kanalerna på tv:n hittade jag 90-talets mest kalkonartade mastodontfilm. Så många tunga namn: Bruce Willis, Liv Taylor, Steve Buschemi, Billy Bob Thornton - och Ben Affleck. Du vet redan vilken film jag slog ner i, likt en meteorit dundrande ner i jordskorpan. Just det, Armageddon.

Vilken lycka. En lycka som stegrades när jag insåg att det precis var dags för den mest kalkoniga scenen av så många kalkoniga scener i den här filmen. Du vet redan vilken scen jag menar. Just det, djurkexscenen. När Ben Affleck leker med djurkex på Liv Taylors mage och bröst. Skämskudden uppfanns för just den scenen.

För att stjäla Karls ord. När Ben inte fick en Oscar för den här rollprestationen slutade jag tro på bra skådespeleri.

4 kommentarer:

Joel sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Joel sa...

http://www.youtube.com/watch?v=fvjrzwwIWZQ

Så, nu blev det rätt länk.

Är twitter värt?

St.John sa...

Tanker oundvikligen pa Armagedededeedddon i undervisningssalen i Canterbury nar jag laser detta inlagg.

The Artist Formerly Known as King Kolo sa...

Hur mycket jag än funderar kan jag inte erinra mig denna händelse? Berätta!

Twitter kan nog bli värt. Om fler börjar.