fredag 13 november 2009

Helt åt helvete höst

Först och främst skulle jag bara officiellt vilja be hösten 2009 att fara åt helvete.

Inte sedan hösten 1983 då jag drabbades av åkomman tarmvred har jag varit så här mycket sjuk. Jag var ju däckad i nästan tre veckor i september på grund av något virus, och nu har jag tvingats vara hemma från jobbet igen. Jag är våldsamt trött på att ha övertrakasserat energikontot och bara ligga och sova hela dagarna.

Jag har visserligen bara missat tre dagar den här gången, och om jag bara piggnar till är jag nog tillbaka på jobbet på måndag.

Vad är det då som har drabbat mig den här gången? Jag var hos min kompis Dr Maras, igen, i onsdags och han uteslöt i alla fall svinet efter att ha tagit sänkan. Han sa att det troligtvis rörde sig om en luftrörsinfektion, och ordinerade mig - hör och häpna - vila. Så fort jag går till en läkare säger de att jag ska vila, och att allt går över av sig självt. Vad fan har vi läkemedelsindustrin till egentligen? Jag har aldrig sett röken av den, och något vaccin mot svinet lär man inte heller få se röken av förrän tidigast 2011.

Nej, tacka vet jag den gamla goda tiden. Lite åderlåtning och häxbrygder så blev man frisk. Modern läkarvetenskap kan åt skogs dra.

Det tråkigaste med att vara sjuk är dock att jag inte orkar åka till Sara i helgen, som planen var. Det är jobbigt när man nästan aldrig ses att inte ens få träffas på helgerna, men det är nästan ännu mer jobbigt att göra henne besviken. Men det är inte så mycket att göra åt.

Jag får köpa chips och tröstäta framför Idol istället. Ace of Base ska ju ändå spela i kväll.

Inga kommentarer: