lördag 28 november 2009

No more Mister White Moon

Igår tog min vita månad slut. Okej, det blev inte riktigt en månad, men 27 dagar får väl ändå anses vara godkänt. I år var det mycket lättare att genomföra den, men nu har jag ju också varit sjuk i en vecka. Anyway, november blev vit i år igen och det är en tradition som jag planerar att fortsätta även nästa år.

Taktiskt sett är det en bra månad att välja, med tanke på att nästan alla andra månader kräva dessa drycker. Eller kräver och kräver, det gör de ju inte, men ni fattar vad jag menar. Spriten är ju det enda som räddar oss från alkoholen om man säger.

Ja, i själen är jag nog fortfarande bara en studentjävel. Och alla vet ju hur det står till med deras dryckesvanor. Titta bara på det levande beviset.

Igår hade vi en klassisk fredagkväll med Idol och hela menyn. Sara gav mig också en förhandstitt på sin topphundralista över 00-talets bästa och för henne mest betydelsfulla låtar. Det var kul att lyssna på och många av låtarna skulle platsa på min lista om jag gjorde en sådan. Vilken som kom etta? Ni får väl kolla på hennes blogg framgent. Jag kan dock redan nu säga att det inte är Genom Eld Och Vatten med Sarek, även om den var nära.

Ikväll ska jag fortsätta sätta stopp för IOGT-NTO-fasonerna med födelsedagsfest hos Elin.

Inga kommentarer: