onsdag 2 juli 2008

Den stora sömnen

Mina tankar rör sömn mer än vanligt den här veckan har jag märkt. Det blir nog så när man inte får sin normala dos, och, precis som Archimedes, får cirklarna rubbade. (Pretentiösa liknelser är balla.)

Positivt då att jag faktiskt pallade att hålla mig vaken under dagen igår så att jag för en gångs skull kunde somna på en rimlig tid. Det var visserligen inte så svårt att vara vaken sedan jag passerat den kritiska timmen runt kl 16, då jag hjälpe Esh flytta ut sina möbler från Studentstaden.

Det var en effektiv flytt, men inte lika effektiv som när Dennis och Anna flyttade för ett tag sedan. Då flyttade vi en tvåa på ungefär 13 minuter, men då var det också minutiöst förberett. Fast Esh hade i och för sig förberett sig så bra han kunde. Inte alls, alltså.

Vi ställde prylarna i Kalle och Annas lägenhet (Måste alla heta Anna? Från och med nu kallar jag Dennis Anna för Kumla och Kalles Anna för Jesper). Intressant att Jespers mamma och syster Malin var där och höll på att flytta Malins grejer. Nu finns det möblemang för en större herrgård i Kalle och Jespers tvåa.

Efter flytten drabbades jag av en mina övertändningar igen och gick ut och sprang en runda. Det var sjukt jobbigt på grund av min bristande kondition. Som vanligt, alltså.

Sedan återstod det bara att somna med nyduschat hår, vilket ledde till att jag såg ut som Tim Burton i skallen när jag vaknade. Och det är ju bra, för jag har alltid drömt om att vara en framgångsrik regissör.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Usch, skriv inte om effektiva flyttar... vår flytt till K-stad går nog till historien som den mest ineffektiva flytten någonsin, and I hate being a part of it..

Anonym sa...

Jag tycker att det går bra...

Anonym sa...

loppis s:t olofgstan 28 b 2 trp. Kom och fynda till vrakpriser.
Allt ska bort!

jesper

The Artist Formerly Known as King Kolo sa...

Ni får 200 spänn för tv:n.