onsdag 16 juli 2008

Recension: Eshs nya frisyr

När: Nu, typ
Var: På hans huve, Adidaslagret, Bajen Sjöstad
Bäst: Vuxenvibbarna
Sämst: Nazistvibbarna
Betyg:

Det var nog ingen som tog honom på allvar, men Esh har faktiskt talat om att klippa av sig kalufsen en längre tid. Kanske var det ett sätt att någonstans ändå plantera den här idén bland medmänniskorna, så att den totala chocken när han faktiskt lät barret falla skulle bli något mer återhållsam.

Men när jag fick det här MMS:et förra veckan blev jag trots det alldeles överumplad.

Det var till en början svårt att förlika sig med det här. Hur skulle jag nu förhålla mig till min allt längre frisyr? Vi ska ju ändå bli sambos. Kan man vara sambos om bara den ena har långt hår, eller tvärtom? Det var många frågor som dök upp innanför skallbenet som täcktes av mitt svallande hår, men till slut kunde jag lugna ner mig. Detta var ingenting som skulle påverka vare sig min frisyr eller framtida boende.

Därmed kunde jag se mer objekt och nyktert på hans nya do. Och jag kom då fram till att den var riktigt stilig. Välvårdad, men ändå en smula upprorisk. Framåt, men samtidigt laid-back. Vuxet, men inte gubbigt. En frisyr för en man mitt uppe i nollnolltalet.

Det enda som drar ner betyget är ju den ofrånkomliga Hitlerjämförelsen. Det är svårt nog att bära mustasch utan att få kommentarer som rör den tyske tyrannen. Men det är mer en produkt av historien och samhället idag, än något Esh kan ta ansvar för. Likväl är det detta som hindrar från femman.

Samtidigt är det inget alternativ att raka bort mustaschen för då skulle han se så ung ut att han inte ens skulle få handla på Bolaget - även om han hade legget med sig. Som ni ser.

Bilden är från i maj i år. Jag har photoshoppat bort muschen.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken analys, jag känner mig hedrad. 14 dagar till samboskap, 9 dagar till lön. Glädje.

tina.cg sa...

OBS!Musche är ALLTID hett på män. Ja man kallas garanterat man om personen ifråga odlar mustasch(och har en penis).//DJ Rajna