fredag 25 juli 2008

Låt oss taga helg

Efter att ha jobbet mer eller mindre hårt i 24 av de senaste 26 dagarna känner jag att det ska bli helt okej med helg. Hade tänkt att vara helt ledig, men så ringde Trolldegs-Oskar och tyckte jag skulle komma förbi honom i Stockholm i morgon, och så tyckte farsan att jag skulle åka till landet på söndag så då gör man ju det. Man är ju inte gjord av trä.

Men innan dess blir det ett mindre fylleslag hemma hos Jajje samt på Snerikes. Fett najs brorsan.

Har också under dagen fixat någon som kan ta mina jobbpass på torsdag och fredag, så att jag kan åka till Storsjöyran utan att fuska genom en planerad sjukning. Det är nu ni berömmer mig för att jag valde att inte vara oärlig.

Annars kan arbetsdagen sammanfattas med att jag var så trött när jag kom till jobbet att jag inte orkade gå och hämta kaffe på en timme, samt att jag ägnade fyra timmar åt att lyssna på P3 Dokumentär om Fadimemordet och kolla på South Park. Fredagar kan vara ganska softa.

Till sist vill jag bara önska er en trevlig helg. Njut av värmen för snart är det höst och ångest i mörker. Det kommer att gå på ett litet kick.

Inga kommentarer: