fredag 11 juli 2008

Oh that fredagskänsla

Så är då snart min första tolvdagarsvecka den här månaden över. Ska bara såsa mig igenom två timmar till innan jag får smita till Upptåget.

Idag har det varit sjukt lungt på jobbet, men efter gårdagen - då jag fick jobba med Berra Blåbär som inte hade koll på någonting - är jag värd en tokslapp dag. Hemma ligger också en välförtjänt öl och jäser. Det är ju ändå fredag.

Jag och Dennis lyckades läsa öl-transfereringen i går, men det krävdes en Jönsonliganplan för att fixa det i och med att han skulle ut till landet innan jag kom hem från jobbet. Han dumpade ölen i sina föräldrars trappuppgång där jag senare, som om i en spionfilm, hämtade den. Franz Jaeger-säkert säger jag bara. Andra är säkert mindre imponerade av vår plan, men det gör det inte mindre klurig.

I morgon blir det återigen Linköping, för tredje gången på en månad. Känns som att jag inte gör annat än att jobba samt åka till Linköping. Allt är Pers fel, för det är han som gifter sig. Men det går an, som Carl Jonas Love Almqvist skulle ha sagt.

Nu jävlar i min lilla låda tar vi helg. HÄJ!

Inga kommentarer: