fredag 18 juli 2008

Det handlar bara om att förlika sig med juli

Juli månad 2008 är inte mitt livs roligaste period. Det kan jag dock acceptera, för det är trots allt en dräglig tillvaro och jag vet att jag bara har fyra jobbveckor kvar i sommar. Ljuset i tunnelseendet börjar krävla mot iris, som jag brukar säga.

Idag är det fredag och normala människor är antingen på semester eller tar helg nu som i nu. Jag ska dock som bekant arbeta imorrn, dagen efter det, dagen efter det, dagen efter det, dagen efter det, dagen efter det och dagen efter det. Sen får jag ta helg som vanliga människor. Och inte sådan helg som Hannes tog efter gymnasiet som sträcker sig över tretton månader (and counting) och föranleder otaliga mer eller mindre hetsiga diskussioner med föräldrarna (läs pappa), vilket sedan leder till att man får skriva på ett kontrakt hemma i vilket det står att man måste gå och lägga sig senast klockan ett varje kväll. Inte en sådan helg alltså.

Men kontinental i mitt kynne som jag är ska jag unna mig en eller rentav två öl hemma hos Jajje ikväll. Jag måste få någon annan social stimulans än den något grabbiga jobbjargongen, som i och för sig inte är så grov som man kan befara men likväl jargong. Med allt vad det innebär. Say no more. Knudge-knudge. Know what I mean, know what I mean.

Sju dagar till helg. Nu kör vi så det ryker boys and girls.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vad kommer nudge nudge/knudge knudge från? Jag kommer inte ihåg! Hur stavas det egentligen?

The Artist Formerly Known as King Kolo sa...

http://www.youtube.com/watch?v=jT3_UCm1A5I&feature=related

Nudge ska det givetvis vara.