onsdag 30 juli 2008

Wohoo! Four-day weekend!

Vad lyxigt det känns att få säga "nej, nu tar vi helg" redan på onsdagskvällen. Det var i alla fall vad jag ropade i Jethallen, tätt åtföljt av ett klassiskt "later bitches", innan jag spurtade till tåget.

För nu är sommarens stora begivenhet nästan här. I morgon hoppar vi på Yrantåget norrut för transport till Östersund. Det ska bli en tre dagar lång fest, och Kalle har utlovat att fjolårssuccén ska upprepas. Förra årets schema kopieras i princip rakt av, och blir det bara hälften så roligt som förra året kommer det att bli galet kul.

Det här är årets mål med Yran:
  • Se Säkert. Det misslyckades jag bittert nog med i fjol.
  • Få Esh att äta älg-wrap och INTE kräkas av den.
  • Dricka Dräparen.
  • Bli för full.
  • Bli nära nog nazistiskt patriotisk under Ewerts tal.
  • Gå vilse.
  • Bli pank.
  • Skälla på Josefin om hon inte kommer dit.
  • Bada i Storsjön.
Jag skulle bli mycket förvånad om jag inte når alla de här målen. Å andra sidan blir jag förvånad om jag når alla de här målen, för att använda en landersk helgardering.

Men innan tåget går ska jag och Esh kolla på våran lägenhet. Det blir också spännande och så.

Högt tempo just nu. Vojne, vojne, hur ska man hinna med allt skoj?

Får se om det blir någon uppdatering med det senaste skvallret under helgen. För det känns ju som att det kommer att finnas en hel del skvaller att ta upp när bröderna Engblom är med i matchen. Allt beror på datamöjligheterna i norrort. Jag utgår dock från att Jesper styr upp förutsättningarna för mig.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Va e det för jävla påhopp. Den som någongång jobbat med/mot Anders Carlsson vet att man kan aldrig sluta att förvånas.
Därför måste man helgardera.
Detär faktiskt en konst att sätta såna med...

Anonym sa...

Jag har feber. Jävla bögt. Det kan vara så att jag inte kan komma och då uppfylls ju iaf en av listans punkter.