måndag 28 juli 2008

Det har varit en lång dag

Man vet att dagen har varit pressad när man först kl halv tolv har tid att göra den stora surfrundan.

Så här med facit i hand hade det kanske varit värt att bara softa i helgen i och med att jag nu är mer trött än vad jag var i fredags efter tolvdagarsveckan. Å andra sidan har jag haft två riktigt grymma dagar så med facit av facit i hand i hand var det värt det.

Fattar inte heller riktigt vad jag menar. Tolk, anyone?

I fredags var det mycket riktigt ett mindre fylleslag hemma hos Jajje och på Snerikes. Det var Singstar hemma hos Jajje som brukligt är, och anglofilt fotbollstugg med Väcklund, Stan the Man och Watford-Paul på Snerkan. ("Gay-boys, what's the score. Gay-boys, gay-boys, what's the score?" sjöng jag. "We take Elton up the Arse!" svarade Paul.)

Småsliten tog jag mig till Vasastan i STHLM där Oskar, min första kompis från mellanstadiet, bor över sommaren, och det var riktigt kul att få lite catch-up med honom. Han var hundvakt åt den mest lugna hund jag någonsin har upplevt - ett riktigt föredöme - så det hade kunnat bli lite jobbigt för mig som hatar djur i alla former utom den ätbara, men det gick alldeles utmärkt.

Vi hängde runt lite i Hagaparken, drack någon öl, gick ut och käkade på en najs italienare innan det var dags att ta tåget hem.

Igår blev det upp i ottan och transport till Arboga där mor och far väntade med skjuts till landet. Det var härligt med en avslappnande dag på stranden och på Ralleslog. Jag brände mig själv i solen, men inte köttet när vi grillade tillsammans med kusin-Thomas.

På natten drömde jag en mardröm i vilken jag mötte Harry Potters ärkefiende Voldemort, och utan att ljuga vaknade jag med i skrik. Det kändes sjukt märkligt, men så var den där jäveln riktigt otäck också. Tänk fågelskrämma. Fast inte lika otäck som den mardrömmen pappa berättade om där han jagades av tjädrar som hade zulu-krigarhuvuden. Där låg Voldemort i lä.

Sen fick jag betala en miljard kronor till fucking jävla kuk-SJ för att åka 50 minuters tåg som dessutom blev försenat, innan det var hets till jobbet. Väl hemma igen var det bara att ta itu med vissa åtaganden med Arsenalbiljetter som jag har ignorerat under helgen, och det tog sin lilla tid. Men nu får jag i alla fall däcka.

Jag tänker stänga av mobilen och sova tills jag vaknar. Fast jag får nog ställa en klocka, börjar trots allt jobba kl 15, och har redan försovit mig till det passet en gång i mitt liv.

4 kommentarer:

Hannes Asplund sa...

Jag skrikvaknade en gång för inte så länge sen.
Drömmen handlade om att en massa turrar samlades runt mig i en ring och precis skulle slå mig.
Tolkning?
Smygrasist.

Anonym sa...

Jävla julgran!

The Artist Formerly Known as King Kolo sa...

Well...
http://www.bearroad.se/content/pics/
gallery/arsenal/images/foto62.html

Anonym sa...

Det är fotoshoppat!