tisdag 7 oktober 2008

The day after the day before tomorrow

Vill börja med att tacka för alla som uppmärksammade min bemärkelsedag igår (och samtidigt ge de som glömde dåligt samvete, hehe). Era hälsningar värmde.

Dagen firades med Esh och Kalle samt ett mindre gäng från seminariegruppen på Oves (nähä?). Som min storebror misstänkte blev det inte en-två öl. Det blev fler (nähä?). Kalle gav mig en fin och passande present - en flaska Gammeldansk. Jag är ju gammal nu, tyckte han, och dansk har jag mentalt varit sedan jag såg Bestefar och jeg på YouTube första gången.

Jag kan dock tycka att den avslutande shoten var något onödig. Det var ju ändå skola klockan nio i morse. Men upp kom jag - till skillnad från en viss lägenhetskamrat (nähä?). Han är inte dålig, han är bra som Elin i Fucking Åmål skulle ha sagt om den saken. Det ska emellertid erkännas att jag var något av ett Vasaskepp under dagens "lektion" (jag visste inte att man hade lektioner på universitetet. ILU...) så det var dödligt viktigt att få en powernap på ett par timmar innan jag drog ut till kvällspasset på jobbet.

Har en känsla av att sängens dragningskraft kommer att vara i jupiterklass i kväll. Trots eftermiddagsluren är jag lika trött som Jajje brukar säga att han blir. "Vad trött jag blir" brukar han säga. Vad - så trött är jag.

Men först måste jag få tag på en skiva. Jag hoppas att min lillebror illegalt kan ladda ner den på det där Internet. Detektivbyråns skiva Wermland är jag ute efter. Inte för att jag gillar Färjestad, utan för att jag gillar Detektivbyrån.
Update Detektivbyrångate: Nu har jag fått den skivan. Alla kan andas ut.

Imorrn blir det pubrunda. Vad är det för liv jag lever? Allt är Kalles fel.

Inga kommentarer: