fredag 10 oktober 2008

I helgen håller jag mig i skinnet

Hej hej hallå dagboken!

Efter den senaste tidens fullkomligt orimliga nationshets väntar nu en lugnare helg. Farsan kommer upp från LKPG och han ska på någon form av världsmusik i kväll vilket jag hoppar och åker till ARN istället. Imorrn, däremot, blir det lite kultur även för min del. Får jag loss en plåt blir det Martha Wainwright på Katalin. Sverige-Portugal kan dra, på grund av hur oerhört mycket landslagsfotboll suger.

Har ägnat senaste tiden åt att - förutom att återhämta mig från toxinförgiftning - komma i fas med skolarbetet. Idag fick jag in en klassisk restuppgift efter ett bortsovet seminarium och jag har även redan läst mycket av litteraturen till den nya kursen.

Jag är trots allt klagande rätt så nöjd med innehållet i även denna kurs. Metodiken kan fortfarande slaska emellanåt, men bara för att man lär ut lärande behöver det inte betyda att man vet vad man sysslar med som lärare. Dessutom, lätt att ta läraren på allvar när han heter Tord.

Nej. En lunch på det här vore mumma. MUMMA.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag hade också Tord! I specialpedagogik!