onsdag 29 oktober 2008

London-Brighton tur och retur

I måndags åkte jag på en lite språkresa till den mycket trevliga staden Brighton på den engelska sydkusten. Becks mötte upp mig efter en behaglig Stellabaserad tågresa och visade mig staden. Den var väldigt oengelsk på många sätt och det var uppfriskande efter alla jämngråa städer som ser exakt lika ut jag har besök i det här landet.

Vi ramlade runt på (nästan) alla ställen som var öppna den eftermiddagen och satte oss nere vid havet och njöt av oktobersolen med varsin plastmugg flytande malt i högst hugg. Sedan mötte vi upp Josefin vid Imperiet som hennas futuristiska arbetsplats är känd som i folkmun. I alla fall i Becks och Jos folkmun.

Sedan blev det ett kortare pitstop på Queens Park Roads gråaste hus innan vi gick till den Gyllene Solnedgångsbaren för en bloody gorgeous hamburgare. Den kan jag leva länge på bland Robboburgare och Big Macs.

Sedan hängde vi på "Fontänorgasmen" och ett ställe till innan damerna blev alltför trötta och var tvugna att gå hem. Allt för att förbereda sig inför en ny dag på The Office.

Det var en härlig dagstripp och jag kan inte vänta till nästa gång. Cheers loves!

Nu har Lander panik på våningen under och utför SMS-terror, för han vill gå ner på stan. Luks gick redan för två timmar sedan. Sprickan som skakar Arsenal Swedens styrelse?

1 kommentar:

Anonym sa...

Tack för besöket/ A-Ö styrelsen