måndag 20 oktober 2008

Min bror chauffören

Efter två sorger och en bedrövelse har lillebror Hannes äntligen lyckats ta sitt efterlängtade körkort. Bra jobbat och grattis, tror jag alla stämmer in i. Nu är det bara att hoppas på att han lyckas behålla det, men med tanke på hans tur tidigare under Stora Körkortsprojektet 2006-2008 kommer han väl bli av med det på tre röda.

Jag ser i alla fall fram emot att ha någon som hämtar mig när jag är ute på dumheter på lokalerna i Linköping. Den där cykelturen/gångturen/taxifärden från stan till Lambot bör nu vara historia. Å andra sidan är han ute på dumheter mycket oftare än vad jag är, så det kanske är att glömma skjutsen.

Det mest positiva med hans insats idag måste vara att han gick till Uppkörningscentret på rätt dag den här gången. Behöver inte vara svårare än så.

Det mest postiva med min dag finns inte. Det är så oerhört mycket måndag, med allt vad det innebär. Bollocks to ya!

1 kommentar:

Hannes Asplund sa...

Tock. Jag har inte fått låna bilen ännu.
Pappa kommer aldrig låna ut den.