måndag 27 oktober 2008

You can stick your bubles up your arse!

Det var tre trötta själar som sammanstrålade på ARN tidigt i lördags morse. Lander och Luks hade sovit typ 45 minuter sedan de hade tyckt att det var en bra idé att dricka fem öl var under natten. Jag hade i alla fall fått tre-fyra timmars sömn - det räcker ju gott och väl.

Väl i London tog vi oss omgående till Coventry där vi såg Coventyr-Derby i Tha Championship. Det sög. Men var kul på samma gång för vi fick dricka öl under större delen av andra halvlek. Värt att betala 26 pund för att stå under en betongläktare och dricka Carling ur en plastmugg...

Sedan tog vi oss till Norra London och satte oss på en bättre italienare på Upper Street där det blev lite rödvin, och mer eller mindre livliga diskussioner om till exempel bilkörning. Kvällen rundades därefter av, efter det mycket mogna beslutet att hoppa avslutningspintsen.

Igår var det sovmorgon, sedan tog vi sikte på East London och West Ham-Arsenal. Uppladdningen förlades inne på Upton Park då vi inte ville råka i luven på några Green Street-huliganer. Det var sjukt bra stämning under matchen - bland det bättre jag har upplevt och det bästa var att vi stod upp hela matchen. Arsenals vinst gjorde det hela ännu bättre.

West Ham-fansens version av I'm forever blowing bubles var en besvikelse och vi utklassade dem totalt i sångkampen på läktaren. Grym match, grym stämning, grym upplevelse. Härligt, positivt, wow!

Nu ska jag ta sikte på Brighton. Becks och Josefin har utlovat stora välkomstfesten när jag dyker upp och jag är, som det heter, spänd av förväntan. In i kaklet, säger jag bara.

2 kommentarer:

Anonym sa...

såg ni några chelski-fans?

The Artist Formerly Known as King Kolo sa...

INte i östra London iaf. De var väl hemma och grät...