torsdag 16 oktober 2008

Vända dygn was a bad choice

Nu ska jag inte upp hypertidigt i morgon, men efter mitt oerhört genomtänkta beslut igår natt när jag väl kom hem från Stockholm att stanna uppe och kolla på Obama-McCain-debatten till klockan fem är dygnet så vänt det bara kan bli. Jag behöver fasta tider i mitt liv. Den här pluggtillvaron är fin på många sätt, men den medför katastrofala sovvanor.

Jag valde att sova pinsamt länge i "morse" så det är bara att se fram mot ännu en uppesittarkväll. Får nog skylla mig själv. För vem skulle jag annars skylla på? ILU, kanske.

Det var något av ett äventyr att åka hem från Stockholm igår då jag missade sista Uppsalapendeln med tre minuter på grund av fucking jävla SL. Jag var på Globens tbana 22.40 - missade ju för tusan avslutningen på konserten, men de vägrade skicka fram ett tåg ända till klockan 23.00. Då var det redan kört att hinna med SJ tio över, så jag försäkte inte ens spurta till spår tre på T-Centralen.

Som tur är, är jag en man som alltid har en plan B i bakfickan, och jag tog sikte på ett förnedrande pendeltåg till Lapplands Väsby där jag sedan kunde ta trygga Upptåget hem. Upptåget är för övrigt ett förbannat fånigt namn. Vem kom på det? Utgår från att det var någon från *OBS IRONI* Bästkusten *OBS IRONI*.

Tur att jag var så lyrisk efter Cohen - svävar lite fortfarande - så jag blev inte alltför störd av tågtrasslet. But you know me - finns det möjlighet att klaga då hugger jag lika kvickt som en boxer man har petat i ögat när man är typ fyra år och är på landet. Cesar hette Boxern, men han är död sedan länge - not so tough now, are you?

Nu är klockan 23.00 på torsdagskvällen. Oddset på att jag fortfarande är vaken om fyra timmar? Ej spelbart.

1 kommentar:

Anonym sa...

Fan vad skönt att ingen lärare kom på en sådan idé när vi pluggade. När jag tittade igenom mina gamla tentor för ett tag sedan blev jag helt chockad. Jag kunde inte fatta att det var JAG som skrivit all text. Vilka dynga.