tisdag 22 april 2008

Advent varje månad

Jag fått någon form av lön eller studiebidrag i slutet av varje månad de senaste 125 månaderna (löst räknat). De gånger jag faktiskt har undvikit att övertrakassera kontot den sista, eller rentav nästsista veckan innan lönen kommer under dessa månader går att räkna på en hand.

Den här månaden är verkligen inget undantag. I går tog jag ut mina sista slantar för att dricka öl på Orvars. Vad är det för fel på mitt bankkonto? För det är väl knappast mig det är fel på?

Han Jesus föddes den 25: e, och det är ju därför man firar advent i hans födelsemånad. Advent betyder ankomst, som jag antar att alla lärde sig i lågstadiet. Normala människor firar bara advent en gång om året - jag firar advent i väntan på den 25:es ankomst varje månad.

Och ja, jag är också extremt imponerad över att jag kom på den parallellen. Antagligen mer imponerad än vad du är... Men i bland måste även en ödmjuk kille som jag få hylla mig själv. You Christianos.

Inga kommentarer: