tisdag 8 april 2008

Jag gör en Strage

Jag känner mig angelägen om att kopiera det Fredrik Strage gjorde i DN för några månader senare. Han ångrade då sitt betyg i en recension av Arn (filmen, inte flygplatsen) och gav folk som hade sett filmen och inte var nöjda pengarna tillbaka.

Härmed är jag nödd och tvungen att ändra mitt betyg av Terminal 5, Heathrow (flygplatsen, inte filmen). Jag gav den en fyra, men det var naturligtvis oprofessionellt av mig att recensera terminalen redan innan jag hade sett båda fram- och baksidan så att säga. Efter gårdagens långa besök i inchecknings- och avgångshallarna sjunker betyget till:



Anledningarna är flera. Dels fanns det knappt några stolar i incheckningshallen så när jag inte pallade stå upp längre fick jag sitta på golvet som ett gatubarn. Mycket förnedrande, för både mig och för alla som tvingades se på spektaklet. Dels fick vi ytterst lite information om var, hur, när och varför incheckningen skulle ske.

Väl inne i avgångshallen förväntade jag mig en toppmodern anläggning med mängder av spännande installationer, men allt jag fick var en klon av gamla Terminal 1. Fast utan Burger King. En stor besvikelse, givetvis.

Hade det inte varit för att vi hittade en hyfsad bar och för den föredömliga kvaliteten på baconen i min BLT-macka hade betyget gått ner ytterligare ett snäpp.

Så till poängen. Alla som på basis av min recension har valt att åka till T5 får härmed pengarna tillbaka (om ni hör av er skriftligt (obs ej e-post, fax eller telegram) före klockan 06.00 den 8/4 2008). Rätt ska ju som bekant vara rätt.

Inga kommentarer: