onsdag 2 april 2008

Björn har lärt sig en läxa

Nästa gång Björn är utomlands är jag ganska säker på att han kommer att memorera vägen från t-banan till hotellet, samt hotellets namn. Det hade han inte gjort igår.

Han hängde med mig och Lander ut till Barnet för lite brittisk fotbollskultur och vi hängde därute fram till tolvhugget. Sedan var tanken att vi skulle hitta en pub i närheten av King's Cross eller hänga på hotellbaren. Men hela London var stängt så det var kört och Björn fick sätta sig i en taxi till "jag tror Earl's Court". Det var också nu, cirka halv ett på natten som han började jaga sina klasskamrater.

Jag trodde han tog sig hem lungt och sansat, men en timma senare kom ett SMS: "Ingen har mobilen på. Jag hittar inte. Vet inte vart jag ska ta vägen." Vad svarar man på det? Jag gav honom efter några varvs SMS-konversation att ta in på ett hotell. Eller i värsta fall sova i badkaret hos oss.

Men efter ett, vad det verkar, äventyr i skumma kvarter kom den stackars Möklintagrabben till rätta: "Tio förklaringar från indier senare och jag är hemma." Nu tror jag att han har lärt sig namnet på hotellet i alla fall.

1 kommentar:

Anonym sa...

Åh, jag älskar den mondäna direktbloggningen från Landn. Synd att de inte bodde på Kent Hall. Då hade iaf du vetat var han bott. Jag vill också resa.

Have fun!