söndag 20 april 2008

Snygg-Esh och Ful-Elin

Gårdagen kan sammanfattas så här: En påse pepparchips, en påse sourcream and onion, ranchdip, coca-cola, åtta fotbollsmatcher på tv, Esh död på soffan, jag död i sängen. Bra dag i bakfyllans tecken.

I fredags var det korridorsfest, och det dök faktiskt upp två av mina kompisar - 100 % fler än vad jag hade vågat hoppas på. Den var ganska städad, och det blev en hel del gitarrspelande för min del. Därav vattenblåsan på min högra tumme, jag har uppenbarligen legat av mig. Skärpning, Asplund.

Ella kom förbi med ett gäng vänner och hennes kompis Hannes (inte min baby brother alltså) berättade om ett oerhört intressant upplägg för en förfest. Den gick ut på att titta på The Big Lebowski och ta en White Russian varje gång The Dude tar en sådan. Och med tanke på att the caucasian count i den filmen stannar på nio skulle det betyda en fantastisk förfest. Måste testas.

Snygg-Esh, modellen ni vet, kom och drog med mig till Snerikes där det var mycket trevligt. Esh är ju något av en kändis på Snerkan, så han fixade flera gratisöl - I likes. Vi träffade Vinbögen, men i övrigt var det tunnsått med folk man kände. Och så var ju alltså han i Snook som inte är Kihlen där också.

Vi snackade med en tjej som läste ungefär samma sak som Elin i min korridor, som är känd som Snygg-Elin. Detta påpekade vi för tjejen som sa:
- Men jag heter ju också Elin.
- Då är ju du Ful-Elin, sa Esh och skrattade elakt.

Vi skulle på efterfest men tappade bort dom som vi skulle till i samband med matinköp på Pantern, och därmed var kvällen över. När jag var nästan hemma sprang jag på Josefin - en mycket trevlig överraskning, och vi ser alla fram emot Valborg när den där italiofilskan kommer ner till Uppsala igen.

I dag har jag spelat match och förlorat igen. Jag var jättedålig. Men det är okej för serien börjar inte förrän på lördag, så det är då man ska vara bra.

Hur var din helg?

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag försökte fylleringa sen efter där vi sågs vi var vi gick men du behagade ju bara fyllesamtala med någon annan (typ Hannes)

The Artist Formerly Known as King Kolo sa...

Det kan väl inte jag ta nåt ansvar för...

Hannes Asplund sa...

Axel har du berättat om den där gången då du dissade han som inte är kihlen i snook?

The Artist Formerly Known as King Kolo sa...

Ja