fredag 18 april 2008

Vid flod'n i sol'n

Ett säkert vårtecken i Uppsala är att uteserveringen på café Christer Fågelsången är sprängfylld från morgon till kväll - folk i den här stan har alldeles för mycket fritid kan vi konstatera utifrån den iaktagelsen, eftersom att de har tid att sitta och fika hela dagen. Studentdjävlar.
En annan uppsaliensk vink om att våren närmar sig är att skoltröttheten slår nya rekord. Men det allra säkraste vårtecknet är att man kan sitta i timmar nere vid Fyrisån utan att frysa.

Jag satte mig tillsammans med Dennis, Anna och lille Isac (han vägrade dock sitta upp, och skyllde på otillräckligt utvecklad rygg-magemuskulatur) och åt wokade grejer. Sedan kom Ella förbi och därefter Esh, med kaffe från Donken. Ella visade upp sina fantastiska skills med den där lilla flärpen på kaffelocken som man viker bort för att dricka utan att avlägsna locket. Det hela var mycket imponerande och ryktet säger att Norrköpingstjejen ska ställa upp i talang 2008 med sitt trick.

Emma och Match kom förbi och avslöjade att Becks inte alls ska ta det lungt i helgen. Hon skyllde på att hon ville ha en vit helg när hon tackade nej till min korridorsfest i kväll (som för övrigt alla mina så kallade kompisar utom my faithful Ella sviker), men nu visar det sig att hon ska på fest i Stockholm. Jag kan inte påstå att jag är arg på Becks - jag är bara besviken.

Nu sitter jag med solblossande kinder och väntar på att få knäcka den första Artoisen. Korridorsfest i kväll alltså, och de brukar ha en tendens att spåra. Vi får hoppas på den vanliga utvecklingen.

Fylleblogg i natt kan inte uteslutas.

1 kommentar:

Anonym sa...

Nu är det såhär att du inte alls har någon anledning till att vara besviken. Tanken med min visit till huvudstaden var att jag skulle besöka mina vänner där som jag inte träffar så särskilt ofta. Att det sedan bestäms att vi ska gå på fest är inte någonting jag kan göra något åt! Hur som helst dracks det bara Loka (hallon & citron) för min del på denna tillställning så ja, helgen var vit!