tisdag 15 april 2008

Skalmanliv dreaming

Det är inte högt tempo på Trädgårds numera. Skolarbete har jag inget, så tiden går mest åt till att fila på intervjuer och andra texter till Kanonmagasinet samt blogga lite då och då, både här och på min Arsenalblogg. Jag mailar också med en del kulturpersonligheter - idag hade jag exempelvis en mailkonversation med författaren John Ajvide Lindqvist, för att namedroppa lite, angående min uppsats om vampyrer.

Då och då ringer mat-och-sov-klockan och jag trampar ut i köket och äter lite och tar i regel en kopp av det svarta guldet. Sedan kanske jag lägger mig och vilar framför tv:n en halvtimme och slumrar en sväng. Och blir fullkomligt fri från stress och obehag.

Och för er som var oroliga. I dagsläget föreligger ingen akut risk för högt blodtryck, hög puls eller sömnsvårigheter. Inga stressymptom alltså. Jag är kav lugn - som en liten insjö en vindstilla, ljummen midsommarnatt. Inte en enda krusning. Allt är stilla. Så fridfullt. Idylliskt.

3 kommentarer:

hanmedmustaschen sa...

ge mig copy(hittar inte plus-tecknet) paste på mail por favor

Anonym sa...

Jag har en utombords motor inombords.

Anonym sa...

Jag hoppas att sär skrivningen var medveten...