onsdag 22 juli 2009

Anden var villig och köttet med

Igår efter jobbet var målsättningen ambitiös. Jag skulle (1) ge mig ut och springa, (2) laga mat och (3) kolla på SC Columbia-Arsenal. Av dessa genomförde alla. Det är jag nöjd med.

Två av målen genomfördes dock inte riktigt berömvärt. Löprundan genomfördes visserligen utan vilopaus, men tempot var snarare division VII än Premier League. Samtidigt är det rimligt att jag ligger närmare division VII än Premier League, så det är ju i sin ordning. Ska upp ett snäpp till sexan bara.

Arsenalmatchen såg jag bara med ett öga eftersom att jag höll på att somna hela tiden. Jag lyckades slumra till precis vid Arsenals tre första mål. Det var bara en träningsmatch så det var okej. Ligamatcher och liknande får man verkligen inte somna under, om man inte precis har ätit julbord och glömt bort att sova på natten före och Arsenal-Pompey har kick-off typ klockan 18. Arsenal vann ändå den matchen, så det var lungt.

Jag höll mig vaken tillräckligt länge för att hälsa på mamma och pappa Esh, samt lillbror Esh den yngre yngre och lillebror Esh den yngre yngre yngre, som dök upp lite spontant. Mamma och pappa Esh ville ha kaffe fast klockan var tio, för annars skulle de inte kunna sova. Då har man ett imponerande förhållande till kaffe. Jag har lite kvar innan jag är uppe på deras nivå.

Nu ska jag slå ihjäl sex timmar här på jobbet. Jag tror jag surfar lite. Kanske kommer jag också dricka mer kaffe.

Inga kommentarer: