onsdag 8 juli 2009

Dagarna bokas upp ändå

Det är en smula märkligt måste jag säga. För hur ledig jag än är, så verkar dagarna fyllas upp av diverse aktiviteter och försvinner på nolltid. Idag har jag ägnat mig åt gott och blandat Arsenal Sweden-pyssel och ikväll är tanken att vi ska ha en telefonkonferens. Det ni, telefonkonfenrens - det har man inte varje dag. Hoppas bara tekniken är med mig.

Igår åkte jag och Sara med hennes kompis Lisa ut på landet där en annan Lisa har sitt barndomshem. Jag har varit där förr, men då som gäst hos den sistnämndas Lisas syster Anna, som också, i konsekvensens namn, har sitt barndomshem där i Ledberg. Mamma Marie och pappa Mats måste ha varit smått konfunderade över att jag plötsligt var där med Sara, men det var ingen som ställde till med en scen.

Därute satt vi och kollade på minnesceremonin för Michael Jackson, och det var ett ganska märkligt spektakel. Det roligaste var kommentatorerna Ronny Svensson och Fredrik Strage, som hela tiden tjatade om att Diana Ross inte var där. De kunde verkligen inte låta salig MJ få vara ensam i rampljuset för en gångs skull. Ständigt den där Diana Ross.

Dessförrinnan hade vi tagit en runda på stada, och jag var ytlig och köpte mig en ganska bögig, men väldigt parant lila tröja, medan Sara var mer djup och inhandlade både lyrik och prosa på Akademibokhandeln. Tur att någon är lite kulturell i det här förhållandet.

I måndags var vi hos mormor och fikade. Hon stod för underhållningen som vanligt, och berättade om hur hon hade sett en gubbe bli attackuppraggad av en berusad dam på stamhaket Guldfisken i Skäggetorps Centrum.
- Hon våldtog honom! beskrev mormor.
Vidare redogjorde hon för någon form av tv-version av vimmelbilder från Harrys i Linköping. En blondin hade sexat sig framför kameran så till den milda grad att hon nästan visade brösten. Mormors charad av detta agerande var obetalbar, och hon avslutade med att avslöja hur hon hade tyckt det där såg så roligt ut att hon inte kunde sova på natten till följd av skrattattacker.

Mormor Eivor, alltså. Vilken idol.

Vi var också på Ingvar Kamprad, Elmtaryd, Agunnaryd en sväng eftersom att vi hade tillgång till bil och det regnade. Då åker man ju till Ikea.

På kvällen blev det bio. Både Esh och Hannes hade rekommenderat Baksmällan och med tanke på utbudet av biofilmer i Linköping blev valet lätt. Ice Age 3 lockade liksom inte så mycket - särskilt som jag inte har sett tvåan. Baksmällan var en ganska underhållande sak, men knappast något man kommer citera om ett år. Tre formsvaga Kolo, skulle jag sammanfatta den med.

Snart telefonmöte och sen öl. Jag har ju inte fått en enda öl sedan i söndags och det måste naturligtvis åtgärdas.

Inga kommentarer: