torsdag 2 juli 2009

Vi tar väl en nattfösare?

Har svajat till en nattplaylist på Spotify hära, efter utsvävningen i den kontinentalt heta Uppsalanatten. Och det är det klart att jag vill dela med mig, och inte snåla. Men jag kommer till det. Som flickan sa?

Idag har jag utfört den goda gärningen att ge vår hall och vårat badrum en omgång som de rummen sällan har skådat. Inte ens om man sprängde med Ajax skulle det bli så rent som det är nu. Jag vet inte vad det är, men jag finner det mycket tillfredsställande att få saker och ting rena. Vare sig det är disken, diverse rum eller mig själv. Kalla mig pedant, kalla mig bög - det kanske är fel, men en bra metafor för den jag är, det jag är.

I vilket fall som helst är det skönt att gå på toa barfota utan att vara rädd för att attackeras av näbbdjur och silverfiskar och andra köttätande varelser.

Målet idag var att få med Björn till Orvars. Det misslyckades så utförligt som något kan misslyckas. Han var jävligt trött efter "tidiga mornar" och hade seriösa planer på att gå och jobba i morgon torsdag. Sen när har det varit fel att sjuka sig? Som tur var kom Esh hem efter badtur och appellerade med mig till stada tillsammans med hans We are the storm-vänner. Så jag kom till "Oves" ändå. Man kan lita på Esh.

Sex 19-kroners senare gick vi hem, styrde upp ett vackrare blomsterarrangemang i chipsskålen och därefter rundade jag av kvällen med att leka Spotify-dj.

Som ni ser här. Jag skrev ju att jag skulle dela med mig, och inte snåla. (Har ni inte Spotify är ni inte välkomna på den här bloggen något mer. Och jag vet att Annika N är överrepresenterad, men what are you gonna do about it?)

Inga kommentarer: