onsdag 29 juli 2009

En existentiell kris

Det senaste dygnet har varit mycket omskakande. Rykten har varit i omlopp i flera dagar - Kolo skulle lämna Arsenal. Och igår kväll insåg jag att det var oundvikligt. Nu är King Kolo inte längre en Arsenalspelare, och detta sätter ju mig i en mycket prekär situation. Jag kan ju inte ha en blogg som är döpt efter en Manchester City-spelare. Eller?

Jag har funderat fram och tillbaka. Är det läge att döpa om? King Cesc? King van Persie? King Szczesny? King Song rentav? Ja, King Song är ju inte dumt. Lite gorillavibbar sådär, och det är ju aldrig fel med gorillavibbar som jag brukar säga.

Men nej. Jag tycker ju inte ens att Alex Song är en så jävla bra fotbollsspelare. Inte som Kolo var när han var som bäst i alla fall - för han är ju slut som spelare nu. Som alla andra som lämnar Arsenal.

Sedan känner jag att King Kolo är ett inarbetat varumärke vid det här laget, och ett sådant ska man knappast släppa i första taget. Det är med King Kolo som med Walraff. Namnet har lyfts från dess ursprungliga betydelse och står numera för något annat. King Kolo har egentligen inget att göra med en ivoriansk mittback, utan namnet har numera blivit synonymt med min blogg.

Därför behåller jag namnet på den här bloggen. Men jag håller med om det mindre genomtänkta i att döpa den efter en ännu aktiv fotbollsspelare. Det får jag tänka på nästa gång.

4 kommentarer:

Tobias sa...

Behåll Kolo, för alltid en mini-legend!

Loke sa...

Wenger vet vad han gör

The Artist Formerly Known as King Kolo sa...

Japp. Och sen vann vi inget den här säsongen heller.

Erik sa...

Tänkte på dig och din bloggs framtida öde så snart jag såg rubriken flimra förbi på DN, så nog är det ett väl inarbetat varumärke alltid.