fredag 10 juli 2009

Idag börjar alla stycken på i

I motsats till novemberregnet verkar det vara total bloggtorka för tillfället. Inte ens King Kolo orkar uppdatera varje dag, och då snackar vi torka a la Mojaveöknen. Skärpning Kolo, som jag brukar säga.

I går var jag dock upptagen med att göra precis fuck all. Typ vara moraliskt stöd vid tvättning och ta tupplur och sådär. Inte konstigt att det blir svårt att klämma in skrivande i den Mr Creosote-späckade agendan.

I lillördags hade vi telefonmöte i supporterklubben och det var överraskande effektivt. Fler telefonmöten säger jag. När det var slut efter ungefär två halvlekar gick jag och Sara till Bishops Arms och tog en öl tillsammans med mina föräldrar. Det var gott efter flera ölfria dagar i sträck.

I och med att mamma och pappa gick hem tidigt valde vi att fortsätta ölkonsumtionen på NH tillsammans med Lisa G och Filip Struwe från SVT-programmet Sajber som gick under Internets barndom. Jag tror i alla fall att det var han. Vi satt kvar och surrade där i någon timme, innan idén att gå till Platens föddes.

Inne på Platens var alla upp till sju år yngre än mig och de spelade sådan där modern musik. Men ölen var billig i alla fall, nästan nationsnivå. Det stod dock klart ganska tidigt att det skulle bli som vanligt när jag går på klubb nuförtiden. Jag skulle tröttna ganska snart och istället bli rädd för alla konstigheter som försiggår. Så blev det också.

Inte för att jag kommer lyckas, men jag ska verkligen försöka att sluta "gå ut". Det är nämligen helt värdelöst, plus att jag inte vet hur man gör när man dansar. Folk får sluta föreslå sådana aktiviteter. Det värsta är att risken för någon form av utgång i morgon är överhängande. Ska nämligen på fest hos Per då - och då är måttlighet aldrig en dygd.

Inga kommentarer: