torsdag 16 juli 2009

I just wanna go south again

Snart on the road again, efter några lugna och avstressade dagar i Uppsala och Stockholm. I tisdags gjorde vi 'fvudstaden där vi dissade Allsång på Skansen till förmån för filmen Broder Daniel Forever som var sevärd, men lite kort - och öldrickande på Mosebacke tillsammans med Saras vänner Martina och Jonas som avlöste varandra. Vi lånade Martinas lägenhet i SICK(la) så vi behövde inte hetsa med sista tåget till Uppsala, vilket var skönt.

Igår kollade jag på när Sara shoppade. Det var sjukt roligt, särskilt i den fjortonde affären. Men eftersom att två timmars shopping motsvarar en hel säsongs Arsenalmatcher är det klart att jag inte klagar över det. Hon köpte en klänning och örhängen och jag köpte tågbiljetter till Uppsala.

På kvällen hängde vi lite med Gipskatten hemma i lägenheten innan han skulle ner på flodhäng och åt hemlagade hamburgare tills man dog av sprängd buk, samt kollade av någon anledning på Ungern-Kalmar i kvalet till Champions League.

Nu måste jag packa en liten väska här, och sedan sätta mig i en antagligen stekig bil. Och med stekig menar jag som en stekpanna, inte som de nere på Pepes Bodega.

Inga kommentarer: