fredag 24 juli 2009

Förtjänar knappt helg

Maken till motsatsen av en mördande arbetsvecka har jag då aldrig upplevt. Effektiv arbetstid kan aldrig överstiga tio timmar - och då har jag ändå gjort en massa extrajobb, som att vika kartonger och slänga pallar. Effektiv surftid lär däremot överstiga tio timmar. 20 rentav. Känns konstigt att få betalt för, måste jag erkänna. But who's complaining?

Så trots min första hela arbetsvecka den här sommaren har jag ingen riktig fredagssuck av lättnad på gång. Samtidigt måste man ta för sig här i livet, och därför tar jag för mig av helgen.

Dessutom har vi på nytt en härligt fylld ölhylla i kylen, och den måste ju tommas för att frigöra plats för... ja inte mat, men typ luft eftersom att vårat kylskåp i regel bara innehåller två paket smör, pålägg som bäst och glasburkar med mer eller mindre gammalt innehåll samt ruttnande grönsaker. Undrar när man får ett sådant där vuxet kylskåp, där det knappt går att fylla på efter att man har handlat, som mamma och pappa har?

Men jag skulle kunna tänka mig att hälla ut den där ölen ner i mitt svalg faktiskt. För att frigöra utrymme kylen alltså, så det är av en rent praktisk orsak. Ingenting annat.

Gårdagen bjöd inte på någon större uppståndelse, bortsett från att mina föräldrars båt råkade ramma en annan båt när de skulle till Gotland. Där kan man snacka om dålig dag på jobbet för kaptenen. Lite som Pascal Cygan varje gång han spelade för Arsenal, apropå färjor. Silja Cygan ni vet, för att han var så seg i svängarna.

Fem timmar att slå ihjäl innan hemgång. Jag tippar på att Internet tar slut inom två och en halv. Sen kommer det att bli segt.

Inga kommentarer: