lördag 18 juli 2009

Ränna Roxen runt i rödrandig regnrock

Nu rycker det i fotbollsbaguetten så intensivt att det ger utslag hos seismologiska institutet i Uppsala. Anledningen är så klart att Arsenal spelar säsongens första träningsmatch i eftermiddag, och efter att ha fått distans till förra säsongen är jag lika laddad som vanligt. I år, då djävlar! Andrej och Cesc leder oss mot oanade höjder.

Så det är eftermiddagens mål, att hitta en stream så att jag kan kolla på den högoktaniga drabbningen Barnet-Arsenal, direkt från Underhill - världens mest lutande arena.

Annars passar jag mest på att njuta av den sista helgen innan sommarens jobbveckor tar vid. Igår var vi ute på Saras föräldrars landställe i idylliska Stjärnorp och badade i Roxen. Det var väldigt skönt och uppfriskande, och så fick jag ju en ny poäng i badligan. Axel-Hannes 2-0.

På kvällen var vi ute i Lambot och åt grillade biffar med sallad. Mycket fräscht, och alltid trevligt att hänga på Bygdegatan. Pappa var rolig när han hånade Rappestad, där Sara är uppväxt och mamma en gång i tiden gick i lågstadiet. Hannes var rolig tack vare sitt utseende. Det livar alltid upp på något sätt.

I torsdags genomförde vi den famösa chipsprovningen. Allt jag har att tillägga om den är att jag uppenbarligen inte kan bli trött på chips. Redan morgonen efteråt var jag där och nallade i en av de överblivna chipsskålarna. Det är ett positivt besked.

4 kommentarer:

Kerstin sa...

Var det som när Lollo hånade Skiftinge, innan han visste att jag fått lägenhet där?

The Artist Formerly Known as King Kolo sa...

Nej, det här var helt medvetet hån.

jengblom sa...

det känns riktigt skönt att ersätta han med mustaschen på din blogglista. jag är hedrad. undra varför båda bröderna engblom har skäggrelaterade bloggar? måste vara någon form av mindervärdeskomplex.

elias sa...

Jag undrar varför chips alltid är godare dagen efter.. Nya tester behöver genomföras.