tisdag 28 juli 2009

Att kötta eller inte kötta

Om förra veckan var chill på jobbet så är den här veckan så lugn att det känns som Tjernobyl i augusti 1986. Helt dött. Igår hände det knappt någonting mer än att niomackan inhandlades punktligt, så det var inte direkt som att tiden flög fram. Jag ägnade mig mest åt att ändra status på Facebook, samt lyssna på SVT Morgons nyhetsuppläsares otroligt lena övergångar mellan nyheter, väder och sport.

"Ja, där kan vi verkligen snacka värme. Men någon värme, det bjuds vi inte på i Sverige veckan. Eller hur Helen?"

"Ja, mycket väta blir det. Nu blir det mer vatten, men det är framgångar i vatten som gäller. Här är Pelle med sporten."

Fina övergångar. Det gillar jag.

Något annat jag gillar är att Sara är på besök, nu när hon har ett par lediga dagar. Vi har mest tagit det lungt och ätit mat. Igår blev det grönsakssoppa och pannkakor, vilket var mycket gott fast det inte var kött i det. Jag håller på att lära mig att variera min kost mer - mindre kött och mer variation helt enkelt. Det är svårt så här i början och jag har fått en del abstinensbesvär som huvudvärk och retlighet, men det går framåt med hjälp av köttplåstren. Numera festköttar jag bara.

Snart ska jag åka och köpa niomackan. Jag tror det blir någon med kyckling på. För det som köttas på Arlanda, stannar på Arlanda.

Inga kommentarer: