fredag 21 augusti 2009

After work blev en besvikelse

Så är första arbetsveckan avklarad, och jag känner mig mycket tillfreds med den. Även om inte allt har gått prickfritt, har jag klarat av jobbet utan några incidenter - om man då bortser från gårdagens bussfadäs.

Det kändes att det var fredag i morse, efter en natt med ganska orolig sömn. Men enbart det faktum att det var fredag fick mig att släpa mig upp och med krypning medelst hasning ta mig bort till kaffebryggaren. Idag gick jag också ut till bussen i löjligt god tid.

Förmiddagen innebar klassfoto, och det var ganska roligt att stå med på en sådan bild som lärare. Jag hoppade dock över porträttbilden den här gången, för de coola i min klass ville göra det, så då var ju jag tvungen att vara cool också eftersom att jag är coolast. Jag tvingade de coola att ta bilder däremot. Det är kul med makt.

Annars gick dagen enligt planerna, och den bästa upptäckten gjorde just innan dagens sista lektion skulle börja. Någon hade skrivit "Jag ska skära strupen av dig din jävel, jag ska släppa luften ur dig din fan" på en bänk - och om man bortser från det våldsamma budskapet, tycker jag att vi alla lutar oss tillbaka och njuter av det faktum att dagens ungdom citerar "Balladen om Olsson" av NJA-gruppen. Det finns hopp!

Så tog jag mig hem och hamnade raklång i sängen där jag efter någon timme föll i skön eftermiddagssömn. När jag vaknade var jag på ganska dåligt humör och gick därför ut på en promenad för att sprida lite endorfiner i kroppen och för att genomföra min schemalagda friskvårdstimme, men det hjälpte inte så mycket.

Så nu ska jag fortsätta sitta här i min fredagsensamhet, för att komplettera torsdagsensamheten, och deppa lite. Inte riktigt så man tänker sig after work.

Inga kommentarer: