söndag 2 augusti 2009

He goes to Borehamwood, he ain't no fuckin' good

Upptäckte just att jag under min Londonresa får chansen att för tredje gången i mitt liv åka till den omtalade förstaden, eller vad man ska kalla den, Borehamwood. The home of Tim Sherwood. Arsenals reservlag spelar nämligen match därute, och förhoppningsvis är intervjuerna slut så pass tidigt att jag hinner ta tåget dit ut. Arenan Meadow Park är en sådan som Gud har glömt bort att komma ihåg, och just därför är den oerhört charmig. Då har jag något att göra på kvällen istället för att känna mig ensam i en enorm stad.

Helgen som har passerat har gjort det utan att lämna så många spår. The beer count har stannat till tre, vilket får anses vara en föredömlig siffra efter förra helgens överdrift. I går kväll var jag på O'Learys med Esh och Fred the Head och kollade på Arsenal och det var det. Resten av kvällen ägnades åt att kräkas över tv:n eftersom att det var så bedrövliga program. Det bästa som gick var Snuten i Hollywood och Jag Vet Vad Du Gjorde Förra Sommaren. Ungefär samma kvalitet på det som på en plastboll från Statoil. Det sjuka är att jag har sett båda filmerna minst en gång förut.

Och så klagar jag på att jag inte har tid att till exempel läsa böcker. Skämmes tamigfan.

Vid midnatt brakade den stora SMS- och telefonsamtalfestivalen igång. Det kom samtal både från Linköping och Östersund, så det var inte konstigt att gryningen stack in ett frågande huvud i glipan mellan rullgardinen och väggen när det var dags att sova.

Idag har jag träffat Dennis och Anna för första gången på ett par månader och det var trevligt att göra om den bekantskapen igen. Jag hjälpte till och bar ner lite möbler i källaren inför deras homestyling inför fotografering inför bostadannons inför kommande flytt. Som lön fick jag pastalunch och en platta dansk öl. Man tackar, man tackar.

Nu ska jag börja fundera över att börja överväga vad jag ska ha med mig till London. Samtidigt är det fortfarande mer än tjugo timmar till take-off, så jag kan ju skjuta upp det ett tag. Jag fixar nog i morgon.

Uppdatering: Helgens beer count: 4.

Inga kommentarer: