torsdag 13 augusti 2009

Tillbaka till Heby

Redan 2004 tyckte jag Heby kommun verkade vara ett så pass vasst ställe att jag valde att förlägga min praktik där, framför det mer gangsterbefläckade Sala. Detta ledde till ett gäng mer eller mindre trevliga sejourer på den famösa skolan i Östervåla, men föga anade jag då att Heby skulle bli min hemmaplan även efter utbildningen.

Men så har det alltså blivit. Intervjun idag gick strålande, trots min något pessimistiska hållning där igår kväll och jag fick jobbet direkt. Det är ett vikariat på ett halvår, och vad som sker därefter är oklart just nu, men nu har jag i alla fall fått in en fot här. Det är inte att förakta.

Tjänsten är på 100 % och gäller svenska och engelska, samt lite - håll i er nu - tyska. Ich habe for viele jahre Deutch studiert, so das ist kein problem. Jag behövde inte ens använda Google Translator. Jag har dock en känsla av att jag kommer att behöva en aning hjälp för att kirra den biten.

Det är med stor lättnad jag kan konstatera att allting återigen löste sig, så som det alltid gör. Den här gången hann jag dock bli rejält stressad över situationen. Stressad och uppgiven. Men nu är jag återigen mitt vanliga positiva jag.

Nu ska jag snart börja varva ned här innan första arbetsdagen väntar. Undrar hur många nya intryck jag får smälta i morgon.

Dagens nästbästa besked: Sovmorgon till kl 10.00 på måndagar!

3 kommentarer:

Loke sa...

Kul att det går bra för någon... Grattis!

Anonym sa...

Grattis och Lycka till med jobbet.

Anonym sa...

Jag var inte alls anonym.......hälsar Fru Larson