söndag 23 augusti 2009

A pain in my arse

Idag har jag gjort comeback i Södratröjan efter sommaruppehållet. Laget har visserligen spelat matcher, men jag har ju varit på resande fot runt om i Göta-, Svea- och England så jag missade dem. Jag har dock varit med om roligare matcher.

Det blev en ohedersam förlust med 0-4 mot Rasbo och jag fick redan på bussen till samlingen ont i min högra skinka. Den som jag hade problem med i våras, som alla givetvis kommer ihåg eftersom att ni är minnesgoda läsare. Men jag klarade av att spela hela matchen, bortsett från den halvtimme jag satt på bänken under andra halvlek då jag oförklarligt byttes ut. Helt värdelöst, jag är ju inte där för att sitta på bänken. Det är ju som att värva Zlatan för 500 miljader och sedan inte ta ut honom i startelvan.

Idag har jag inte fått så mycket mer gjort än det. Jag hade tänkt skriva klart min Eboue-intervju, men orkade inte. Jag får fixa det i morgon för då kommer jag att vara mycket piggare när jag kommer hem kl 18. Fan också - borde gjort det idag. Samtidigt skrev jag klart tre texter igår, så jag är hyfsat nöjd med min insats den här helgen.

Nej, nu är det dags att ta vardag.

Inga kommentarer: