söndag 16 augusti 2009

We are top of the league

Det var en rolig dag i Stockholm igår. Fram till ungefär klockan sju. Då gjorde Denilson 0-1 mot Everton, så i den vevan gick kvällen från bra och rolig till alldeles fantastisk. När målen fortsatte trilla in i en strid ström var det bara att luta sig tillbaka, sjunga segersånger och verkligen fira att Arsenal ordnade en drömöppning på säsongen. 6-1 i premiären - det hade jag inte ens vågat drömma om.

Jävlar vad kul det kan vara med fotboll.

Dagen gick annars maltdryckens tecken så det var ljus öl till frukost, lunch och middag. Och så lite plockbuffé på det. Men jag höll mig på en städad nivå, antagligen för att jag undvek spritdrycker helt och hållet. Till skillnad från exempelvis Peppe, som för första gången sedan tonårstiden drabbades av minneslucka enligt egen uppgift. Kvällen avslutades föredömligt tidigt, med en sväng förbi Burger King och nattamat.

Idag har det varit segstartat hela dagen och vi fick inte så mycket jobb gjort under vår arbetsdag i hotellets konferensrum. Alla var nog för slitna. Men det var det värt efter 6-1 på Goodison Park.

Nu sitter jag och laddar upp inför den stora morgondagen. Då ska jag träffa eleverna för första gången. Jag borde vara mer nervös, men det är ju ingen mening med att stressa upp sig i onödan. Jag tycker mest att det ska bli kul att sätta igång. Fast jag ska nog förbereda mig lite också. Det kan vara bra har jag hört.

Inga kommentarer: