lördag 29 augusti 2009

Kneget tar tydligen tid

Jag har gjort en upptäckt under den här veckan. Det här med att jobba heltid innebär att man inte har lika mycket fritid som man skulle önska. Detta leder i sin tur till att jag får svårt att hinna med allt jag skulle vilja. Uppdatera den här söta lilla dagboken på nätet till exempel.

Vad har då hänt sedan sist? En hel del. Min bror Hannes har dragit in som en tornado med slappa kalsonger i lägenheten och har totalt tagit över vardagsrummet. Han bor här på soffan i väntan på sin förestående flytt ut till korridoren i Kantorn, den arme kraken. Men man ser inte grabben så mycket eftersom att det pågår inkilning på lärarprogrammet, så han tillbringar större delen av sin tid med att vara intoxinerad på någon av stadens studentnationer. Jag vet inte vem som blir mest sliten, Hannes eller nationerna.

Dessutom kom min vackra flickvän hit igår, så det är bra mycket roligare med ledighet den här helgen jämfört med förra då jag typ var vem ska trösta Knyttet. Ytterligare en spik i den solitära kistan slås in senare ikväll då Karl gör tillfällig comeback i Uppsala. Plötsligt kommer det att bli som på den gamla goda tiden igen. Härligt! Vi blir fem personer i lägenheten, men finns det hjärterum så finns det rövarum.

Igår firade jag helg tillsammans med Sara. Det blev lite kvalitativt fredagsmys med god kycklingmiddag och rödvin framför tv:n. Watching telly, drinking wine som Lily sjunger i en fin bit.

I dag har det varit en lugn och skön dag. Vaknade i och för sig ganska tidigt med lite vinskalle, men efter Melodikrysset, baconfrukost, kaffe och en Treo så var jag med i matchen igen. Ikväll ska jag äta kräftor för första gången, för att träna inför Erikas kräftskiva om två veckor. Det kommer att bli en intressant upplevelse.

Inga kommentarer: