lördag 1 augusti 2009

Behagligt vara Bertil

Det var som väntat oerhört segt att arbeta igår, och inte nog med det. Dessutom var det mycket att göra, det blev rentav stressigt emellanåt. Inte som då det begav sig förr i tiden, men tillräckligt för att jag skulle få den bekanta känslan av att bara ställe trucken på en random gate och sticka hem. Som den lagspelare jag är var ju det dock aldrig ett tänkbart alternativ, så det var bara att bita i och köra på.

Efter jobbet var jag mest trött och avböjde Eshs invit om att gå ner på stan och dricka algagol. Det var alldeles för mycket på minussidan för att jag skulle palla det. Trötthet, novemberregn och mörker i kombination med att jag inte kände någon bortsett från Esh innebar att jag stannade hemma framför tvn. Nya människor är roliga, men inte varje helg. Jag saknar Karl, särskilt såhär i Yrantider.

Det blev en mozzarellapizza och en öl istället, och det var faktiskt helt okej att fira fredag som Bertil Enstöring.

Idag har jag lite saker att skriva, innan Arsenal spelar träningsmatch igen. Det börjar dra ihop sig till säsong igen så nu rycker det i den berömda fotbollsbaguetten. Träningsmatcherna är kul, men fotboll ska betyda något för att bli riktigt intressant. Två veckor kvar till premiären. Can't wait.

Inga kommentarer: