onsdag 5 augusti 2009

När jag har skrivit det här ska jag ta en Stella

Lång, lång dag igår. Men vi tar det från början.

Efter den lugnaste flygresan i mannaminne tog jag mig utan krusiduller till To**enham Court Road och hittade hotellet. Jag lämnade väskan och gick genast och tog en pint på närmaste pub, innan det blev en gammal god Londonpåse från en av de större hamburgerkedjorna. Väl tillbaka på hotellet gick brandlarmet - det är inte första gången jag har råkat ut för det på ett Londonhotell om man säger...

Det var naturligtvist falskt, så efter cirka tio minuter var jag uppe på rummet och kunde dunka huvudet i en Whopper. Om måndagkvällen finns faktiskt inget mer att säga, utan jag somnade tidigt, med en tendens till huvudvärk.

Jag kom efter några om och men och snoozningar upp ganska skapligt igår och åkte ut till Emirates där vår kontakt Jill mötte upp och sedan kollade jag in Arsenals träning. Det var lite kul, men mest långtråkigt eftersom att det inte hände så mycket. Vill ni ändå veta vad som hände, kolla här.

Jag intervjuade sedan Emmanuel Eboue och Nicklas Bendtner, och det blev två schyssta intervjuer. Bendtner vägrade uttala sig om kalsongincidenten i våras dock. Då var det lite stel stämning ett tag. Eboue är en jävligt skön och underhållande snubbe, synd bara att han är så oskön på planen där det faktiskt räknas för en Arsenalspelare.

På kvällen åkte jag till Borehamwood och pratade med de unga spelarna Mark Randall och Nacer Barazite samt den assisterande målvaktstränaren Mart Poom (över 100 landskamper för Estland!).

Det blev alltså en mycket produktiv dag igår, så det var inte konstigt att jag var rejält trött på kvällen. Orkade inte ens ta en kvällspint på hotellbaren, och det är ju egentligen under all kritik. Å andra sidan gjorde det att jag var fräsch i morse så att jag kom upp skapligt. Hotellfrukosten bestod av bakelser, så den skippade jag. Nu ska jag ta en publunch någonstans här runt Carnaby Street och sedan ta sikte på Heathrow.

Inga kommentarer: