lördag 22 augusti 2009

Jobbar undan lite bara

Kvällar och helger sa dom. Då blir det mycket jobb som lärare. Än så länge har det dock inte hopat upp sig något arbete som har måst göras klart på stubben, så kvällarna har varit arbetslösa. Men, med energin och eldsjälen hos en nyexad lärare, ska jag nu sätta mig och planera. Tänka sig, jobba på en lördag. Det trodde jag inte att jag skulle göra för två veckor sedan.

Ska också försöka hinna med en kvick långpromenad före kickoff Arsenal-Pompey i eftermiddag. Det är mycket skönare att gå ut och gå än att springa, eftersom att jag tog fullständigt slut på rundan i torsdags. Hellre gå snabbt i en timme och vara nöjd med det, än att småspringa i tjugo minuter och sedan avlida i en kruppattack.

Vad kvällen har att erbjuda vet jag inte, men jag antar att den har fuck all till försäljning. Jag får se till att aktivera mig med något. Har ett gäng artiklar till Kanonmagasinet att skriva, så det är ju bara att sätta igång.

Sen när jag är ute och går ska jag analysera nattens dröm. Jag befann mig på någon form av kanalbåt och tittade på mobilfilmer. Det var scener ur en halverotisk version av filmen Twilight, och det hela var ungefär lika surrealistiskt som att stå och undervisa i tyska. Vampyrmjukporr, anyone?

Till sist tycker jag att vi alla sänder en tanke till Esh som i skrivande stund på nytt befinner sig på Akademiska Sjukhusets akutmottagning. Han skadade knäet under sin fotbollsmatch igår, och det kan mycket väl vara något som har gått sönder. Förhoppningsvis är det inte så illa - låt oss hoppas på det. Han har haft nog av skadebekymmer den här sommaren.

1 kommentar:

vampirelover_86 sa...

vampyrmjukporr?!? låter intressant!