tisdag 18 augusti 2009

När kommer backlashen?

Gnisselfritt. Så kan man med ett ord beskriva de två första dagarna nu när jobbet har dragit igång på riktigt. Det har inte ens varit särskilt stressigt så här långt, och jag går hela tiden omkring med en känsla av att hela verksamheten går på halvfart. Så här lugnt och avslappnat kan ju läraryrket bara inte vara. Jag går bara och väntar på den stora stressreaktionen.

Idag har jag lärt mig vikten av struktur på lektionerna. Jag visste naturligtvis även tidigare att struktur är A och O (den var ett tag sen jag slängde in) som lärare, men för vissa elever är det mer än så.

Det var fishdicks till lunch idag. Did I like it? Yes. What am I, a gay fish?

I morgon ska jag ha min andra lektion tyska, så den här gången måste jag leverera. Jag tror inte man kan syssla med presentation och lära känna varandra-övningar en hel termin för det skulle sannolikt inte gangna elevernas språkliga utveckling. Det blir att attackera böckerna helt enkelt. Achtung, hier kommt der lärerer!

Nej, nu lägger jag ner det här. Inlägget spårade ur redan för två stycken sedan så det är hög tid att sluta. Snart är det dessutom Arsenal på TV. Som klistrad ska jag sitta.

1 kommentar:

Hannes sa...

Motherfucking gay fish!