måndag 17 augusti 2009

Jag är ny här

Att det skulle bli lite degstämning i hjärnan efter den här dagen var ofrånkomligt, men jag är ändå inte helt utpumpad. Det är skönt att ha lite rutin från Våla så att de här nya situationerna, inte är totalt obekanta. Alla nya intryck, namn och händelser far dock omkring som en Kenodragning i skallen på mig nu och det ska bli skönt när jag har blivit lite varmare i kläderna.

Min klass, sjuorna, var väldigt små och söta och det blir kul att vara handledare åt dem. Jag höll mig dock lite i bakgrunden idag eftersom att Tåis hade bättre koll på allt som skulle ordnas med pappersutdelning och skåp och annat högstadiekrafs. Tänk på att det bara var min andra dag - snart har jag skaffat mig plåtkoll.

Sa han skrytsamt. Nåja, bättre koll än just nu i alla fall. Måste få ut degen ur hjärnan först bara.

En elev erkände att han håller på Manchester United. I samma stund som det avslöjades spikade jag också vem som ska tilldelas mitt första IG. Oh yeah. Take that, Alex Ferguson.

Det var också arbetslagsmöte på eftermiddagen och det gick mest ut på att man pratade väldigt mycket och länge om ganska få saker. Det är en del av jobbet, att prata alltså. Jag höll låg profil även där, hade liksom inte så mycket att säga om elever som jag inte ens har träffat ännu. Som sagt, jag vill gärna bli uppvärmd i kläderna så fort som möjligt.

Planen för kvällen var att ge mig ut till Valsätra för att träna, men i takt med att regnet tilltog utanför fönstret lockade en kväll framför datan bra mycket mer. Dessutom kunde jag inte riktigt slita mig från Hannes frustrerade kamp för att få igenom sin CSN-ansökan och installation av bank-ID. Jag fick uppdateringar i realtid över msn och här nedan har jag listat några av höjdpunkterna:

ANGRY AT'EM! säger:
Skräll
att det inte skulle funka

ANGRY AT'EM! säger:
Har redan skickat efter
Varför kan saker och ting aldrig vara lätt på nätet
Jag skulle ju fått papper automatiskt jag blir så jävla irriterad

ANGRY AT'EM! säger:
Fattar ingenting nu
Jävla cpinlogg

ANGRY AT'EM! säger:
Vad har jag gett mig själv in på?

Hannes - det levande beviset på att Murphys Lag existerar. Det var lätt värt att skippa träningen för att få ta del av detta. Ser redan fram emot när han ska söka ny kurs på studera.nu. Det kommer att bli en episk sittning.

Inga kommentarer: