måndag 22 december 2008

Erövrar nytt medielandskap

Bloggvärlden har jag redan erövrat, och tidningskontinenten lade jag under mina fötter under 90-talet med några oerhört lästa artiklar i lokalpressen. TV-sfären annekterades tack vare min berömda intervju med Tommy Svensson i mellanstadiet samt den kultförklarade kortfilmen Fäst på fest. Nu ska dock den mediala tredje riket befästas en gång för alla. Jag ska bli radiostjärna.

I morgon, dan före dan, är jag med i panelen i Sveriges Radio Östergötlands rimstuga under ett tretimmarspass på kvällen. Jag räknar naturligtvis med att dominera fullständigt, och vad jag grundar det på har jag ingen aning. Men hur som helst ska det bli väldigt spännande och utmanande, som det heter på sportstjärna-som-föreläser-svenska.

Jag tror att det går att lyssna på nätet för den som är intresserad av att höra mig choka inför hela det östgötska folket. Sändningen börjar kl 21 på P4 Östergötland.

Samtidigt måste jag lyfta det faktum att jag faktisk har en del radiovana sedan tidigare. Jag var ju till exempel ankare i det lag som vann länstiteln i Vi i Femman och jag har intervjuats i radio så sent som för ett och ett halvt år sedan från ett regnigt Roskilde. Så situationen är inte helt obekant för mig - samtidigt som att det är lite som att hoppa ner i djupa delen av bassängen med blyskor på fötterna. Troligtvis drunknar jag, men mot alla odds kan jag överleva.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Nu ska du få ta steget upp
medialt synas under lupp
stugorna fylls av rim med klass
i kontrollrummet äter mamma glass
lycka till när du ska ge lyrik
åt klappar med varierande fantastik
Snön lyser vit på taken
ändast king kolo på radion är vaken

(ps, den näst sista raden är snodd)

The Artist Formerly Known as King Kolo sa...

Haha. Stulet eller ej. Ändå mycket vackert så säj.