onsdag 24 december 2008

Yule, Yule strålande Yule

Det gick ganska bra att vara rimsmed igår. Jag fick till några sköna, några nödrim och något som gick käpprätt, mest för att jag blandade ihop pandor och koalor. Fast det är ju någon form av björnar bägge arterna så shit the same.

Kul också att mina nära och kära gjorde allt för att psyka mig. Kalle skickade in att han behövde ett rim på wokpanna - efter att vi såg Ken Ring rimma wokpaina på klappa till aina i Morgonsoffan häromdagen - och Kerstin fick igenom ett mail om en Sp*rströja. Wokpannan vågade jag inte gå loss på för ingen fattar vad aina är, men Sp*rs fick jag i alla fall håna lite. Värt.

Jag är något ovan att köra bil i mörker upptäckte jag också igår så det var tur att det var biltomt i Norrköping när jag gav mig hemåt efter sändningen. Särskilt med tanke på att den staden också envisas med trådbussar och enkelriktade gator och sådant. Man är alltid rädd när man är där.

Nu ska jag fortsätta fira jul tror jag. Eller också går jag på juldagsbiben på direkten.

God jul! *Med Karl-Bertils målbrottsröst*

Inga kommentarer: